Jan Nowak Sie/ 3/ 2019 | 0

 

W dzisiejszym świecie coraz bardziej cenimy naturę. Sięgamy po ekologiczne rozwiązania we wszystkich możliwych dziedzinach. Szczególnie modna ostatnio stała się ekologiczna żywność. Większość produktów na półkach sklepowych oznaczona jest znakiem „bio”. Trzeba jednak być czujnym i rozeznać się, która etykietka oznacza „bio” poparte właściwym certyfikatem, aby nie kupić kota w worku. Nikogo nie dziwi, że ceny takich produktów są wyższe – dopłacamy za jakość. Producenci żywności mają obecnie spore pole, aby wpasować się w rynek, odnaleźć odpowiedniego klienta i wypuścić zbywalny produkt.

Po co inwestować w etykietę na miód?

etykiety własne na miódBywają jednak tego typu produkty, które trudno jest zastąpić lub nawet kupić w sklepie. Niezwykle cenny towarem od pewnego czasu jest miód. Jednak nie chodzi o miód, który kupimy w markecie. Okazuje się bowiem, że dobrej jakości miód ma pewne cechy i można go łatwo poznać. Te ze sklepów nie spełniają niemal żadnego wymogu wartościowego naturalnego miodu. Najlepszy miód najłatwiej kupić bezpośrednio od pszczelarza. Na szczęście pasiek w Polsce mamy sporo w każdym regionie. Pszczelarze godni zaufania zwykle nie muszą reklamować swojego produktu. Jego jakość jest tak wysoka, że raczej brakuje go na sprzedaż. Warto jednak mieć etykiety własne na miód. Niekoniecznie pod kątem marketingowym, a raczej zapewnienia o profesjonalizmie i dobrej jakości produktu. Szanująca się pasieka zainwestuje w etykiety ze swoim logo i danymi rejestrowymi. Taki miód w domach klientów będzie przypominał o jego pochodzeniu, kojarzył się z dobrą marką. Być może jest to element jej promowania, jednak bardziej celem jest tu zapewnienie profesjonalnej produkcji i wydania towaru. Miód z tej pasieki będzie rozpoznawalny po etykiecie. Dlatego nie warto umieszczać na niej tego co większość – żółtego koloru, pszczół czy roślin. Oryginalność przyniesie rozpoznawalność. Etykietę projektuje się jednorazowo, a następnie jedynie ponawia druk. Produkt, który ma markową etykietę daje też klientowi jakąś pewność, nie jest anonimowy i lepiej powinien być odbierany.

Etykieta na produkcie w sklepie to normalny widok. Drobni lokalni producenci jednak nie zawsze inwestują w tego typu rozwiązania. Warto jednak to zrobić – szczególnie gdy sprzedajemy produkt wysokiej jakości i jest się czym pochwalić, to warto wypromować go etykietą. Dlatego etykietowane miody będą lepiej postrzegane. Znamy źródło i możemy do niego wrócić w kolejnym sezonie. Koszt projektu etykiety jest jednorazowy, a wydruk nie ujmie znaczących kwot z naszego dochodu. Dlatego warto budować swoja markę, jakość i renomę na rynku produktów naturalnych.